Satbox4all.nl
dreambox 500 diseqc - Afdrukversie

+- Satbox4all.nl (http://www.satbox4all.nl/Forum)
+-- Forum: Dreambox Sectie/ Linux Ontvangers (/forum-9.html)
+--- Forum: Dreambox500 (/forum-55.html)
+--- Discussie: dreambox 500 diseqc (/thread-11024.html)

Pagina's: 1 2 3

RE: dreambox 500 diseqc - dbox6 - 11-11-2008 23:22

davmal schreef:Ik heb signaal op hotbird en als ik een scan doe of een transponder invoer en scan , dan zegt hij bij alles o gevonden.

Klopt, als je al eerder een scan hebt gedaan en hij vind geen nieuwe zenders dan geeft ie aan dat ie niets nieuws heeft gevonden. Maar de zenders die ie al gevonden heeft staan keurig netjes in de zenderlijst. Dusja.... gewoon even in je zenderlijst kijken dan?

RE: dreambox 500 diseqc - davmal - 12-11-2008 08:04

sorry , maar dat lukt hier niet .
Signaal op astra 1 signaal op hotbird
Voer transponders handmatig in van op kingsat en hij scant en vind 0
Al een omgewisselt de ab en ba lijnen , maar gelijk.
moet ik iets special aanvinken in het menu transponder scan vb : netwerkzoeken of een ander vakje.

RE: dreambox 500 diseqc - dbox6 - 12-11-2008 16:53

davmal schreef:sorry , maar dat lukt hier niet .
Signaal op astra 1 signaal op hotbird
Voer transponders handmatig in van op kingsat en hij scant en vind 0
Al een omgewisselt de ab en ba lijnen , maar gelijk.
moet ik iets special aanvinken in het menu transponder scan vb : netwerkzoeken of een ander vakje.

Nogmaals: je hoeft geen transponders handmatig in te voeren, als hij de zenders al in de zenderlijst heeft staan zal hij bij een nieuwe scan er 0 vinden. Je hoeft niets speciaals aan te vinken, kijk gewoon in je zenderlijst!

Afstandbediening pakken, druk op Ok en je ziet een zenderlijst, en druk bij voorkeur op de rode toets voor alle zenders, of de groene voor de betreffende satellieten, of de gele voor providers. Zo moeilijk is dat toch niet?

Welke image heb je erin zitten? Gemini? Pli?

RE: dreambox 500 diseqc - davmal - 12-11-2008 19:13

de gemini , op hotbird heb ik 11 zenders en astra +- 20 .
Ja , ik versta dat allemaal , denk dat ik fout zit bij de multie scan , daat staat achter astra en hotbird , 0 .
Ik heb in de boek gezien dat ik dat moet op ALLES moet zetten .
Heb het boek vandaag eens goed gelezen en zal het nog eens testen , maar het gaat de goede richting uit , komt wel inorde.
Current transponder of zo iets , wat wil dat zeggen? , dat staat daar ook ergens bij dat menu als ik op ok druk. ( bij hotbird satelliet denk ik )

RE: dreambox 500 diseqc - davmal - 12-11-2008 20:27

de diseqc instellingen zijn goed nu , signaal op Astra 1 , hotbird , siruis .
Mulite scan en transponder scan gedaan .
Als ik dan op ok druk en neem satellieten .
zie ik
Astra 14 sevies zenders
hotbird 11 // //
sirus 9 // //
Waarom zo weinig zenders .
Als ik op kingsat kijk voor BVN en zet er die transponder in daar krijg ik geen signaal op ?
Zodus weet ik dat er iets mis is , BVN zender kan ik niet zien ( het is maar een vb ).

RE: dreambox 500 diseqc - dbox6 - 12-11-2008 21:18

davmal schreef:Current transponder of zo iets , wat wil dat zeggen? , dat staat daar ook ergens bij dat menu als ik op ok druk. ( bij hotbird satelliet denk ik )

Current transponder = huidige transponder. Dus als je nu op een zender staat afgesteld, is dat de betreffende transponder.

RE: dreambox 500 diseqc - dbox6 - 12-11-2008 21:19

davmal schreef:de diseqc instellingen zijn goed nu , signaal op Astra 1 , hotbird , siruis .
Mulite scan en transponder scan gedaan .
Als ik dan op ok druk en neem satellieten .
zie ik
Astra 14 sevies zenders
hotbird 11 // //
sirus 9 // //
Waarom zo weinig zenders .
Als ik op kingsat kijk voor BVN en zet er die transponder in daar krijg ik geen signaal op ?
Zodus weet ik dat er iets mis is , BVN zender kan ik niet zien ( het is maar een vb ).

Dan moet jeje schotel beter uitrichten? Kijk eens naar je signaal bij de satellieten dan?

RE: dreambox 500 diseqc - davmal - 12-11-2008 22:04

En op de topfield , gaat het wel alle transponders .
Zonder de schotel bij te regelen .
Schotel staat goed , signaal op astra en hotbird zo goed als max- signaal.

RE: dreambox 500 diseqc - dbox6 - 12-11-2008 22:43

Waarschijnlijk kijk je gewoon niet goed. Je zegt net dat je keek onder Satellites (met de groene knop), waarschijnlijk bij new found. Je hebt voor elke satelliet n.l. 3 opties: new found, providers, en services. Kies dus voor de onderste: services, staat veel meer bij.

RE: dreambox 500 diseqc - davmal - 13-11-2008 21:56

nog eens verder gezocht en in menu diseqc, lijn 1 en 2 omgedraaid en dan buiten gaan kijken welke lnb in gebruik is op lijn 1 .
En dat was goed de rechtse lnb voor astra 1 .
Dan gescand en 1000 en zo veel zenders op astra , dus dat is goed.!!!!!
Nu op de lnb ernaast , aangesloten op lijn 2 geen ontvanst ???
Hij staat wel goed die lnb op de schotel , want als ik de topfield eraan doen werken ze alle 3 de lnb's .
Dan moet het toch iets zijn met de diseqc instellingen ?
Normaal is dat toch goed .Als ik de Hotbird boven zet , astra eronder , en sirus op 3 en op 4 zomaar iets want ik heb geen 4 lnb's.
Als de topfield eraan is heb ik signaal op astra van +-90% en op hotbird ook +- 90 %
en op de dreambox signaal op astra van +-90% en op hotbird 0
Dan is er toch niets mis buiten.

TechGGV2 Theme by Zeuder

MKPortal ©2003-2008 mkportal.it