Satbox4all.nl

Volledige versie: Slechte ontvangst NL1 HD??
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2
Ik heb sinds het nieuwe HD kanaal van NL1 werkt een zeer slechte ontvangst op dit specifieke kanaal, de eerste twee dagen had ik nog beeld maar nu valt hij steeds weg of het beeld staat stil. Jammer want ik had juist meer verwacht van de HD zender van de publieke omroep. Ik weet dan ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Alle zenders op de astra 3 (regionale omroepen) hebben wel een goed signaal. Het lijkt wel of het signaal van de HD zender wegvalt! Heeft iemand hier een oplossing voor? Zou toch leuk zijn als het EK in HD dan ook echt te ontvangen zou zijn, toch?
Weggevallen is het bij mij nog nooit ook geen slechte ontvangst.
Je zult de fout bij je zelf moeten zoeken door de schotel beter af te stellen dus optimaal.

Het lijkt er inderdaad op dat de transponder van de HD kanalen iets zwakker is als de rest maar erg veel verschil is er niet.
Hier het resultaat van een 88 cm Triax en een Maxdigitaal 225 combo:

11914 H regiozenders signaal 91 kwaliteit 88
11739 V themazenders signaal 89 kwaliteit 84
11788 V HDTVzenders signaal 89 kwaliteit 82

Er zit dus verschil in maar het is niet dramatisch minder.smilie
Ik heb mijn schotel proberen af te stellen en over het algemeen zit ik op 89 signaal(level) en 79 kwaliteit (bij de instellingen schotel), beter signaal krijg ik niet... (Ik heb een Clarke-tech 5000 HD-C, triax 64cm canaldigitaal duo LNB)
Ik heb de frequenties die je aangaf in je antwoord op mijn ontvanger vergeleken en dan komt er het volgende uit:

11914 H regiozenders signaal 87 kwaliteit 81
11739 V themazenders signaal 86 kwaliteit 68
11788 V HDTVzenders signaal 86 kwaliteit 66

Het verschil tussen de regionale zenders en de HD zenders is vrij groot, ik heb dan ook geen idee hoe dit mogelijk is, ik ben dan ook geen crack op dit gebied.

Weet iemand hoe dit signaal te verbeteren? Ik denk niet dat ik mijn schotel nog beter ingesteld krijg, dit heb ik reeds geprobeerd.
Het is in dit geval nogal makkelijk vergelijken de ontvangers zijn hetzelfde de C Tech en de Maxdigitaal 225 zijn van dezelfde fabrikant en verder ook hetzelfde.

Toch heb ik met een grotere schotel een beter signaal, volgens mij krijg je hem wel beter maar het is echt milimeterwerk, en die kl#te Triaxjes als je de vleugermoer vastdraait is hij al weer iet minder met het signaal.

Maar het is de enigste oplossing om de HD kanalen te krijgen.
Je kunt ook proberen om de lnb in de beugel een beetje bij te draaien dus de skew veranderen maar dan langzaam draaien alle beetjes helpen. smilie
Als ik dan kijk naar de signaalontvangst dan is die toch goed, meer als 85%, maar in hoevere bepaald de signaalontvangst dan nog de kwaliteit van het signaal? Het verschil is bij de NL1 HD groot. Het signaal is goed maar de kwaliteit is slecht terwijl het bij de regionale zenders beide goed is (zelfde satelliet), kan het dan misschien aan nog iets anders liggen? Bijv. coax kabel en/of aansluitingen???
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ost1511951

lees dit eens en dan vooral het verhaal van ceesv
Bij mij geen problemen heb perfekt en stabiel beeld.

Humax HDCI2000 met multitenne

Grtzzzz
Ik zit in het zuiden van het land met een Multytenne 45 en een MaxDigital 225 combo en ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat er toch iets aan de hand is. Denk je dat de provider dit nog zal aanpassen of zal ik mijn Multytenne moeten draaien smilie
Na de laatste poging om mijn signaal te verbeteren is het beeld wat stabieler geworden, geen "vastlopers" of wegvallen van het beeld meer. Het weer is de laatste twee dagen ook dan wat beter, maarja ik denk dat we het niet droog houden dus er zal wel weer een dag komen dat de ontvangst slecht is. Hopelijk valt de regen op andere dagen dan de wedstrijddagen van het NL elftal smilie Gelukkig blijft de normale NL1 zender meestal wel werken bij slecht weer maarja daar koop je geen HD ontvanger voor toch!
raymond_1900 schreef:Ik zit in het zuiden van het land met een Multytenne 45 en een MaxDigital 225 combo en ik heb hetzelfde probleem.

Er is helemaal niets aan de hand buiten dat de Multytenne erg klein is, maar het moet wel kunnen ik kopieer iets van een ander board,

Uit ervaring, en van andere kan ik melden dat je met de multytenne WEL de HD kanalen kan ontvangen maar mits je het hewwel goed uitricht.

Ik ben zo tewerk gegaan:

Richt je sat op de 19.2 tot je gewoon ontvangst en kwaliteit heb. Vervolgens ga je via de instellingen van je tuner naar 23,5 en TP 11778 je zult zien dat je wel singnaal sterkte heb maar geen kwaliteit. Je moet nu je schotel zo gaan afstellen tot je kwaliteit heb op deze TP, uit ervanring kan ik je melden dat je enorm veel geduld moet hebben, en dat het ook om milimeter werk gaat.

Bij een kwaliteits percentage van 39/40 % (op de TF7710HDPVR) heb je al beeld maar stoterend en vastlopend, vanaf 45% of hoger heb je normaal beeld.

Ik zou zeggen neem je tijd, want je gaat het nodig hebben. En het zou ook misschien helpen als je een normaal ontvanger heb inplaats van ingeboude tv tunner misschien zijn die niet zo gevoelig voor, pin me er niet op aan want heb geen idee hoe de kwaliteit is van zo'n ingebouwde decoder tegenover een "echte" ontvanger.
Pagina's: 1 2
Koppelingen